Az abszolútérték függvény
Az y = |x| függvény értelmezési tartománya, értékkészlete
Az y = |x| függvény értékkészlete a -3<x<5 intervallumon
Az y = |x|-4 függvény értelmezési tartománya és értékkészlete
Az y = |x|-4 függvény értékkészlete a 2<=x intervallumon
Az y = |x+3| függvény értelmezési tartománya és értékkészlete
Az y = |x+3| függvény értékkészlete a -5<=x<3 intervallumon
Az y = -|x| függvény értelmezési tartománya és értékkészlete
A kör részei, egyenes és kör GeoGebra szemléltetés
A kör része, egyenes és kör
Síkidomok, sokszögek GeoGebra szemléltetés
Síkidomok, sokszögek
Szabályos sokszög átlóinak száma, belső szögeinek nagysága
Sokszög átlóinak száma, belső szögeinek összege
Tanórai GeoGebra szemléltetések a háromszög nevezetes vonalai és körei témakörben:
A háromszög magassága és magasságpontja
Háromszög súlyvonala és súlypontja
A háromszög köré írható kör
A háromszögbe írható kör
A háromszög középvonalai
Ismétlő összefoglaló:
Háromszögek
Négyszögek
Síkidomok
Síkidomok kerülete, területe
Testek
Természetes szám
Egész számok
Törtek
Tizedes törtek
Oszthatóság
Kidolgozott feladatok nyocadikosoknak:
Mozaik kiadó feladatgyűjteménye
Pitagorasz tétele:
Pitagorasz tételének bizonyítása
Tankönyv feladatainak megoldása egyenletek gyakorlásához:
Számonkérés 2015. 09. 22.
Gyakorló feladatlap
Óravázlatok
94. óra
Szöveges feladatok megoldásának lépései:
- Olvassuk el figyelmesen a feladat szövegét és próbáljuk megérteni az ott leírtakat!
- Döntsük el, hogy mi legyen az ismeretlen! A legtöbb esetben azt a mennyiséget célszerű ismeretlennek választani, amire a kérdés vonatkozik, de előfordulhat, hogy más mennyiséget választva ismeretlennek, a feladat megoldása egyszerűbbé válik.
- Keressünk összefüggést az adatok között! Az összefüggéseket célszerű táblázatba foglalni. Geometriai típusú feladatnál mindig készítsünk ábrát!
- A táblázat, illetve a feladat szövege alapján írjuk fel az egyenletet, megoldási tervet majd oldjuk meg!
- Vizsgáljuk meg, hogy a kapott eredmény megfelel-e a feladatban leírtaknak! (Pl.: A tömeg negatív szám, vagy személyek száma tört. Ilyen esetben a szöveg ismételt elolvasása után el kell döntenünk, hogy a feladatnak nincs megoldása, vagy esetleg kerekítéssel megkaphatjuk a megoldást.)
- A megoldást ellenőrizni kell. Ügyeljünk arra, hogy ne az általunk felírt egyenletbe helyettesítsünk be, hanem a szöveg alapján ellenőrizzünk!
- A feladatban feltett kérdésre adjunk szöveges választ!